lördag 1 december 2012

Nya tag


Den här sjalen stickade jag till mamma på födelse dagen. Grattis mamma!
(det blev även garn över så nu kommer jag också få en =D)


Nu när man har hållt på att sticka konstant så är det kul att testa något annat som omväxling och då valde jag att kroka.
 Det är tydligen inte så känt för många vad krokning är och jag har haft en hel del som frågat om jag virkat, när jag i själva verket har krokat. Det jag gör är som en liten kofta/ jacka. När man krokar blir garnet så tät lagt och passar då till lite varmare plagg. Arbetet blir även styvare från om man jämför med stickningen. Jag kommer att lägga upp lite bilder senare (om koftan blir fin XP). Eftersom det inte är så många som krokar så fick jag hitta på ett eget mönster, så vi får se vad det blir! Jag hoppas på det bästa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar