tisdag 10 september 2013

In the middle of the forest

 
 Nu har jag gjort en till Basic design, skapad av mig och i samma stil som min enkla båthalströja som jag lagt upp tidigare!
Temat är enkelt att skapa och användbart!
(Det kanske blir en Collection innan jag är färdig )
 
 
Denna gången är den i form av en väst med moss stickade kanter och med fickor som har en flätad detalj.
Västen är bara i raka stycken och därför lätt att sticka.
Fickorna gjorde jag mer detalj rika, för att ge västen något extra. De är stickade i moss stickning och med en hästsko fläta som pryder mitten.
 
 
I bilden nedan så är mitt arbete under skapandets gång, mitt i skogen på en halv ö!
 
Till och med Nova, en av våra hundar ville vara med. Mest för att visa att hon badat och för att rulla in lite hund doft i min stickning. Mysigt!
 


Inget går upp mot att sticka med den här vyn, med keliga hundar och fint väder!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar